Een persoonlijk visitekaartje blijft hot

Bijgewerkt: sep 6


Visitekaartjes. Heb jij ze al voor je bedrijf? Ik ben dol op deze kaartjes omdat ze aantrekkelijk zijn. Dit komt door het persoonlijke aspect. Er word sneller iets gedaan met een kaartje in plaats van een mailtje.Iedere potentiële klant heeft eerst vertrouwen in jou nodig voordat ze van je kunnen kopen. Een visitekaartje is een stapje in dat vertrouwen in jou, je bedrijf, en je aanbod. Wat is belangrijk om op je visitekaartje te zetten? Ik geef je een aantal tips.


1. Je logo moet duidelijk aanwezig zijn.

Dit is een tip die ik zelf goed heb gebruikt. Zorg dat je een professioneel logo hebt. Je hebt heel veel gratis software om je logo mee te maken. Maar doe dit niet en laat het uitbesteden aan een grafisch ontwerper. Daar zijn ze voor. Met een logo geef je eigenlijk een eerste indruk weg. Het moet een fijne uitstraling geven en passen bij je bedrijf.


2. Less is more.

Een visitekaartje is klein. Ik zie regelmatig hele drukke visitekaartjes waar té veel informatie op gedeeld word. Hou het simpel en deel alleen de belangrijkste informatie met je potentiële klanten. Ik heb bijvoorbeeld geen adres op mijn kaartje. Dit komt omdat ik ook prima vanaf huis kan werken. Tenslotte is het doorgeven van je naam en je contactgegevens het allerbelangrijkste doel van het kaartje.


3. Voeg je social media-profielen toe.

Tegenwoordig checken we al gauw een bedrijf via een Instagram, LinkedIn of Facebookpagina. Dit geldt vooral voor de creatieve sector. Je doet er goed aan om behalve je telefoonnummer, e-mail en website ook te kijken naar je online kanalen.


4. Een call-to-action op je visitekaartje.

De achterkant van een visitekaartje is het moeilijkst om in te delen. Vergeet op de achterkant bijvoorbeeld niet om op een lege ruimte een call-to-action toe te voegen. Mijn call-to-action is bijvoorbeeld: 'Let's get social!'. Zo geef je op een speelse manier nog iets persoonlijks weg.


Succes met jullie visitekaartjes. Ik ben erg nieuwsgierig.

Meer blogposts