5 redenen waarom jij zou moeten beginnen met een zakelijke blog


Je stopt veel tijd en energie in het runnen van je onderneming. Het is goed om naast het werken ín je bedrijf ook te werken áán je bedrijf. Ga bloggen. Zakelijk bloggen is het schrijven van

informatieve, motiverende en/of inspirerende posts. Je plaatst ze op je website en kan ze vervolgens promoten op je social media kanalen. Maar het belangrijkste: ook in Google verschijnen je blogs. Je blog is niet gelijk een salespagina, maar toch relevant voor je bedrijf.


1. Een kijkje in jouw expertise.

Dit is de belangrijkste reden wanneer je zakelijk gaat bloggen. Zodra je informatie en tips gaat delen over jouw expertise, word je al snel als een expert gezien. Door zakelijke te bloggen zeg je niet alleen hoe goed je bent, maar je laat het ook zien. Dit kan je doen door praktische tips te geven, zoals voorbeelden van klanten te laten zien en een informatieblog over ontwikkelingen in jouw vakgebied. Door deze informatie te delen, leren jouw klanten je kennen als een geschikt en betrouwbaar bedrijf met kennis.


2. Blogartikelen zorgen voor een betere SEO.

Als bedrijf willen we allemaal een hoge score op Google hebben voor je klanten. Bloggen helpt je hierbij. Met een blog kun je inspelen op zoekwoorden die gesteld worden op Google. Een website waar veel blogs op worden gedeeld, zal Google hoger indexeren in de zoekresultaten. I

3. Met een blog onderscheid je je merk van de concurrent.

Doordat jij, in tegenstelling tot jouw concurrent om de hoek, wel bent gaan bloggen maakt jou uniek. Jouw schrijfstijl trekt mensen aan, je tips en inspirerende verhalen. Jij biedt iets wat je collega-ondernemers niet bieden of het op een andere manier aanpakt.

Je zorgt met je blogposts ervoor dat je mensen inspireert

4. Je versterkt de band met je klant en creëert minder afstand.

Hoewel het beeldscherm er altijd tussen blijft, ben je toch een stukje dichterbij. Je zorgt met je blogposts ervoor dat je mensen inspireert. Zoals ik al aangaf is bloggen niet een salespagina, maar een pagina om de relatie te versterken. Met een blog zorg je overigens ook voor interactie. Eindig bijvoorbeeld de blog eens met een vraag, dit zorgt voor een actieve lezer.


5. Social media content.

We hebben allemaal wel eens een moment wanneer je geen inspiratie meer hebt. Wanneer jij blogs maakt, heb je ook gelijk unieke content en teksten die jij kan plaatsen op jouw social media kanalen. Ook zorg je ervoor dat er d.m.v jouw social media posts meer mensen terecht komen op jouw website.

Genoeg redenen om eens in het zakelijke bloggen te duiken. Ben je al begonnen met een zakelijke blog?

Of heb je hulp nodig bij het bloggen? Neem gerust contact met mij op!

Meer blogposts